måndag 22 augusti 2011

Konfirmation

I helgen har det varit en del konfirmationer, även hemma hos oss! Men idag visar jag ett kort som jag gjort till en tjej som fick välja vilka färger "hennes" kort skulle gå i...


Hela kortet i vitt, silver och guld!! Embossat "ramen" runtom på kortet med silver. Duttat små prickar med pearl maker lite här och där och även som "inramning" på den utstansade vita ovalen. Den som sitter undertill är faktiskt i guld, men väldigt svårt att fånga upp med kameran. Utstansade och embossade blommor i silver med blomstans från Nellie Snellen (inköpt hos Pysselgalen).



Ett kors skulle det vara på kortet oxå... hmmm, lättare sagt är gjort eftersom jag inte har någon sådan stämpel. Efter lite tankeverksamhet kom jag på hur jag skulle göra. Ritade ut ett kors på ett vanligt skrivarpapper och skar så jag fick en schablon. Därefter embossade jag med silver. Tycker faktiskt jag lyckades ganska så bra med korset!! :-) 

Tack alla ni som lämnar kommentarer hos mig. Jag blir så glad över dem!! :-)

7 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Du har verkligen fått till ett fint konfirmationskort , super tycker jag .......

kram
//anneli

Susanne sa...

Vilket snyggt kort och du lyckades kanonbra med korset... Det gäller att vara påhittig!!!
Kramizar

Mahlin78 sa...

Wow så snyggt! Gillar verkligen färgkombinationen! Åh smart tänkt med korset! Det ska jag försöka komma ihåg :-)

Hoppas första arbetsdagen efter semestern gått bra! Kram kram

Eva sa...

Så fint kort och du är verkligen kreativ, löser dina scarpproblem hur fiffigt som helst. Idéen med korset måste jag lägga på minnet!
Ha det gott
kram Eva

Unknown sa...

Ett fantastiskt fint kort.
Kram Elin

Unknown sa...

Oh vilket vackert och stiligt kort. Du har verkligen lyckats med korset.

Kram Ninni

Nelle sa...

Korset blev jättefint och likaså resten av kortet också!

Tack för att du vill vara med på min bloggcandy och lycka till i dragningen :)

Kram Nelle